030 - 274 17 26

FAQ

Hieronder vind je de meest gestelde vragen. Staat jouw vraag hier niet bij? Vul het contactformulier in. Wij proberen je vraag dan zo spoedig mogelijk te beantwoorden. Natuurlijk kun je ook altijd telefonisch contact opnemen.

Heb ik een verwijzing nodig?

De therapeut van Actifytaal is direct toegankelijk, een verwijzing is dus niet nodig.

Kan ik mijn afspraak wijzigen?

Ja, dat kan. Dit moet dan wel  minimaal 24 uur telefonisch of per email voor de afgesproken tijd . Binnen 24 uur voor de afgesproken tijd zijn wij genoodzaakt de behandeling voor 100% in rekening te brengen.

Wat neem ik mee naar de afspraak?

Bij de eerste afspraak neem je het persoonlijke verzekeringspasje en een identiteitskaart mee. Een handdoek wordt op prijs gesteld.

Hoe lang duurt een behandeling?

Een behandeling duurt in de regel 30 minuten. Ben je voor de eerste keer bij ons? Dan plannen wij 45 minuten in. Zo kunnen wij met aandacht naar je luisteren, een goed beeld vormen en een effectief persoonlijk behandelplan samen met jou opstellen.

Hoeveel behandelingen heb ik nodig?

Per situatie wordt gekeken hoeveel behandelingen er nodig zijn of na hoeveel behandelingen er meer inzicht moet zijn. Dit zal bij het eerste consult helder worden.

Wie betaalt mijn behandelingen?

Het antwoord op deze vraag hangt van of je verzekerd bent of niet. Hieronder daarom dit onderscheid.

Ben je verzekerd?
Alle door jouw in de aanvullende verzekering gedekte behandelingen worden rechtstreeks bij je zorgverzekeraar gedeclareerd tegen een afgesproken tarief en vergoed door de verzekeraar. Hiervoor betaal je geen eigen risico. Actifytaal heeft met alle zorgverzekeraars een contract afgesloten. Wil je weten of en hoeveel behandelingen worden vergoed door jouw verzekeraar? Klik hier

In sommige specifieke gevallen is er vergoeding vanuit de basis verzekering. Dit is het geval bij sommige chronische aandoeningen. Wil je weten  welke dit zijn en hoe dit werkt? Klik hier.

Ben je niet (aanvullend) verzekerd?
De particuliere tarieven worden gehanteerd wanneer je geen verzekering hebt of wanneer je vanuit de zorgverzekering geen recht meer hebt op therapeutische vergoeding. Je kunt de nota dan per PIN-transactie voldoen.

Hoe wordt de kwaliteit gewaarborgd?

Actifytaal en haar therapeuten zijn opgenomen in het Centraal Kwaliteitsregister* van het KNGF (Koninklijk Nederlands Genootschap voor Fysiotherapie). Hierin zijn onder andere gedragsregels en richtlijnen voor behandelingen (protocollen), een wettelijke klachtenprocedure en wetenschappelijk onderzoek opgenomen. Daarnaast is bijscholing verplicht door alle collega’s van Actifytaal. Actifytaal voldoet aan deze eisen.
Daarnaast hebben wij elke maand intervisie waarin wij de nieuwste ontwikkelingen in de therapie en veel voorkomende of juist complexe aandoeningen bespreken.

Hoe worden mijn gegevens opgeslagen en beveiligd?

Alle gegevens worden digitaal bewaard op een beveiligde server, niet op de computer in de behandelkamers. Hierdoor zijn je gegevens beschermd tegen diefstal en brand. Actifytaal neemt de wettelijke privacyregels serieus en in acht. In ons privacy reglement lees je hier meer over.