Fysiotherapie behandeling op de praktijk
Bij een fysieke behandeling zullen wij, net als jij, persoonlijke beschermingsmiddelen dragen in de vorm van een mondkapje. Ook kan het zijn dat de therapeut kiest voor het dragen van handschoenen.
Wanneer je geen mondkapje bij je hebt, kan je er een bij ons middels PIN aanschaffen. Kosten zijn hiervoor €1,-.
Om de tijd van fysiek contact zo kort mogelijk te houden, vragen we je om ons intakeformulier te gebruiken. Na aanmelding krijg je deze automatisch toegestuurd.
Vertoon je bovengenoemde symptomen dan zullen wij overgaan tot behandeling via het e-consult.
Online fysiotherapie behandeling (E-consult)
Als je thuis moet of wilt blijven, behandelen wij via het e-consult in onze online fysiotherapie omgeving PhysiApp. Het e-consult vind plaats via beeldbellen en kan je hier rechtstreeks in onze agenda plannen.
Je loopt vast, je hebt pijn of een beperking en dit beïnvloed je leven. Niet zoals je wenst, en je wilt graag een oplossing. Afhankelijk van je doelen kunnen wij een passende oplossing bieden. Soms op de behandelbank, anders via e-consult om te zorgen voor zelfredzaamheid. Vormen van beweging, houding, oefeningen die we online in onze app plaatsen, maakt dat jij aan de slag kan om te werken aan herstel.
Twijfel je of het e-consult voor jou zinvol is, neem dan contact met ons op. Samen komen we er wel uit.
Onze hygiëne maatregelen
Wij werken volgens de COVID-19 hygiëne richtlijnen van het RIVM en onze beroepsgroep. Dit is wat je kan verwachten:
- Allereerst, kom maximaal 5 minuten voor de afgesproken tijd. Zo houden we de wachtruimte zo kort mogelijk bezet.
- Wij gebruiken geen hoeslaken of handdoeken in verband met de hygiëne. De vraag wordt gesteld om ieder (liefst 2) eigen handdoeken mee te nemen.
- Zorg dat je alleen komt, tenzij je onder de 18 bent en je één van je ouders mee wilt. Laat dat wel even van te voren weten.
- Omdat handhygiëne bij deze virusuitbraak een belangrijk bron van besmetting blijkt te zijn, zullen wij u bij betreden van de praktijk vragen uw handen te wassen met water en zeep of te desinfecteren met handalcohol. We verzoeken u daarna uw gezicht en zaken zoals mobiele telefoons niet meer aan te raken.
- In de wachtruimte en in onze gehele praktijken proberen we met elkaar zo goed mogelijk de 1,5 meter afstand te bewaren die door de Rijksoverheid wordt geadviseerd.
- Ook in de behandelkamer doen we er alles aan om, als er geen onderzoek of behandeling plaatsvindt, de 1,5 meter afstand te bewaren.
- Tijdens de behandeling gebruiken wij bij iedereen een mondkapje en handschoenen. Indien noodzakelijk hebben we tevens een spatbril en schort tot onze beschikking.
- De behandelbank zal na elke behandeling worden schoongemaakt, evenals de deurklinken.
- Het rooster van onze collega’s hebben we zo gemaakt, dat contact met andere klanten zoveel mogelijk kan worden vermeden.
- Helaas zijn er ook een aantal andere aspecten die we hebben doorgevoerd op verzoek van de Rijksoverheid. De toiletten houden we gesloten maar ook onze keuken, wat betekent dat we onze heerlijke koffie en thee niet meer kunnen delen. Neem zelf zo nodig wat water mee, om na de behandeling tot je te nemen.
- In elke behandelkamer hebben wij een luchtreiniger geplaatst. Deze optimaliseert het binnenklimaat om zo hygiënisch mogelijk te kunnen werken.
Al deze maatregelen zijn er om onze klanten weer te ondersteunen in de processen van vastlopers. Op deze manier houden we het veilig voor een ieder.